Desio and Sightsavers Italia Onlus Steadfast in the Campaign to Save Vision

July 2020 Contact Lense
alcon For two consecutive years, Desio continues to support Sightsavers Italia Onlus in the drive to save the eyesight and transform the lives of thousands of people in the poorest countries around the world.

Since 1950, Sightsavers, an international organization, has been fighting avoidable blindness in over 30 developing countries through prevention and treatment of eye diseases - diseases from which 75% of the cases are treatable either with medicine or a straightforward operation.

Eyes, sight and colors are at the heart of the work of Desio, a leading colored contact lens brand, while concretely committed since its inception to solidarity projects in aid of the disadvantaged. This is why Desio remains as a key player in Sightsavers' mission so that everyone, even those who live in remote and neglected places, can be saved from a future of isolation and live a life full of hope, light and color.

During the first year of the partnership, Desio had donated enough to distribute to more than 176,000 people treatments against trachoma, an eye infection that, if left untreated, could gradually and painfully lead to blindness. It is a vital support that does not only pose a crucial impact on the future of beneficiaries and their families, but also significantly contributes to the great initiative that aims at eliminating this disease forever. And it does not end there.

Desio has in fact renewed its commitment alongside Sightsavers Italia Onlus in the fight against avoidable blindness, hence, it will be possible to cure people with trachoma, perform hundreds of cataract operations, distribute thousands of pairs of glasses to children and adults, carry out eye visits, and much more.

"We are delighted to receive such a support to our eye health work, as this area is in real need of increased funding. 75% of sight loss can be cured or prevented, so it's an area where donors can have a very real impact. Sightsavers can only help some of the most disadvantaged people in the world if supporters like Desio partner with us, so we are very grateful," said Sightsavers CEO, Caroline Harper.

"We are very happy to have contributed to the health and happiness of underprivileged people. Our mission and contribution are also possible thanks to our customers, who continue to believe in our product and therefore allow us to be able to donate a portion of our profits to these beautiful projects.

Being able help those in need, as well as, seeing the healthy and smiling eyes of these children is very rewarding and heartwarming," said Qualimed CEO, Tereza Uhrova.



Desio وSightsavers إيطاليا أونلاس ماضيتان في حملة إنقاذ البصر

desio

على مدى عامين متتالين، واصلتDesio دعم منظمة Sightsavers إيطاليا أونلاس في سعيها لإنقاذ البصر وتغيير حياة الآلاف من الناس في أفقر البلدان حول العالم.

منذ عام 1950، تحارب Sightsavers ، وهي منظمة دولية، العمى الذي يمكن تجنبه في أكثر من 30 دولة نامية من خلال الوقاية من أمراض العيون وعلاجها، وهي أمراض يمكن علاج 75% من الحالات فيها إما بالأدوية أو بعملية مباشرة.

تقع العيون والبصر والألوان في قلب عمل Desio، العلامة التجارية الرائدة في مجال العدسات اللاصقة الملونةالتي التزمت بشكل ملموس منذ إنشائها بمشاريع التضامن لمساعدة المحرومين. هذا هو السبب في أن Desio ظلت لاعباً رئيسياً في مهمة Sightsavers بحيث يمكن انقاذ الجميع، حتى أولئك الذين يعيشون في أماكن نائية ومهملة، من مستقبل من العزلة لكي يعيشوا حياة مليئة بالأمل والضوء واللون.

خلال السنة الأولى من الشراكة، تبرعت Desio بما يكفي لتوزيع علاج التراخوما على أكثر من 176000 شخص، وهي عدوى بالعين يمكن أن تؤدي بالتدريج إلى العمى المصحوب بالألم إذا تركت دون علاج. إنه دعم حيوي لا يؤثر فقط على مستقبل المستفيدين وأسرهم، بل يساهم بشكل كبير في المبادرة العظيمة التي تهدف إلى القضاء على هذا المرض إلى الأبد. إلا أنها لم تتوقف عند هذا الحد فقط.

في الواقع، جددت Desio التزامها مع Sightsavers إيطاليا أونلاس في مكافحة العمى الذي يمكن تجنبه، وبالتالي، سيكون من الممكن علاج الأشخاص الذين يعانون من التراخوما، وإجراء مئات من عمليات إعتام عدسة العين، وتوزيع الآلاف من النظارات على الأطفال والبالغين، وإجراء زيارات فحص العين، وأكثر من ذلك بكثير.

تقول كارولين هاربر، الرئيس التنفيذي لشركة Sightsavers :" نحن سعداء لتلقي مثل هذا الدعم لعملنا في مجال صحة العيون، لأن هذا المجال في حاجة حقيقية لزيادة التمويل. يمكن علاج أو منع 75% من حالات فقدان البصر ، لذا فهذا مجال يمكن أن يكون فيه للجهات المانحة تأثير حقيقي جداً. يمكن Sightsavers مساعدة البعض من الأشخاص الأكثر حرماناً في العالم إذا كان داعمون مثلDesioشركاء معنا، لذلك نحن ممتنون للغاية."

وتقول تيريزا أهروفا الرئيس التنفيذي لشركة كواليميد :"نحن سعداء للغاية لأننا ساهمنا في صحة وسعادة الأشخاص المحرومين. مهمتنا ومساهمتنا كانت ممكنة أيضاً بفضل عملائنا الذين يواصلون إيمانهم بمنتجنا وبالتالي يجعلون بإمكاننا التبرع بجزء من أرباحنا لهذه المشاريع الجميلة. أن تكون قادراً على مساعدة المحتاجين، وكذلك رؤية العيون الصحية والمبتسمة لهؤلاء الأطفال لهو أمر مجز جداً ويبعث الدفء في القلوب."